דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


השוואה בין סיטרואןc5 ליונדאי סונטה 

מאת    [ 19/01/2011 ]

מילים במאמר: 470   [ נצפה 3601 פעמים ]

סיטרואן ויונדאי מציגות דגמים חדשים לשנה הקרובה, בשניהם שיפורים שונים. סיטרואן מתחדשת במנועי בנזין ודיזל, היונדאי מרווחת במיוחד. בואו לראות מה חדש בשני הרכבים, מה היתרונות והחסרונות - נערוך השוואת רכבים כדי לראות מה כדאי לכם לקנות.

יונדאי סונטה - העיצוב מדבר

היונדאי זכתה לעיצוב מודרני ומרשים, גם מבחוץ וגם מבפנים. המושבים נוחים ומרווחים, והאוטו מעוצב להפליא מבפנים - גם מקדימה וגם מאחור. עם מנוע 2.4 ליטר מגיעה תיבת הילוכים הכוללת רק ארבע הילוכים, מה שהופך את המנוע לחלש ואת צריכת הדלק לגבוהה.

עם זאת, מנוע ה-3.5 ליטר חזק בהרבה, אך גם יקר יותר. התנהגות הכביש סבירה ונוחות הנסיעה טובה בתנאים רגילים, אך ההגה חלש וכשיעמוד באתגר הוא ככל הנראה לא יספק את העבודה באופן מלא.

צריכת דלק גבוהה, בטיחות טובה

צריכת הדלק של יונדאי סונטה די גבוהה - 9.2 ק"מ לליטר בעיר ו-14.3 ק"מ לליטר בדרך בין עירונית. מבחינת בטיחות, יונדאי קיבלה ארבעה כוכבי בטיחות למבוגרים וילדים במבחני ריסוק, אך רק שני כוכבי בטיחות לגבי הולכי הרגל. היונדאי מצוידת גם בשש כריות אוויר שמספקות הגנה נוספת.

יונדאי סונטה זוכה לציון ירוק תשע, מעט מזהם יותר מהממוצע אך עדיין ברמה סבירה. ניתן למצוא אותה בארץ בדגם האוטומטי במנוע בנזין, במחיר של 159 אלף ש"ח למכונית חדשה, בדגמים משנה 2006 ואילך.

סיטרואן c5 - בעיקר תקנות זיהום חדשות

סיטרואן עשתה מאמצים כדי להתאים את המכונית לתקן יורו 5 החדש. מנועי הדיזל והבנזין בעלי צריכת דלק נמוכה יותר ופולטים פחות חומרים מזהמים. לסיטרואן נוסף כפתור SOS שלחיצה עליו יוצרת קשר עם מוקד חירום. במידה וקרתה תקלה או שהרכב היה מעורב בתאונה, ניתן ללחוץ על הכפתור ולפנות מיידית למוקד.

סיטרואן C5 נוחה מאוד ומרווחת בכל המושבים. היא נוחה מאוד בשיוט, גם בכבישים משובשים. המנוע די חלש, וכולל תיבת הילוכים בעלת ארבעה יחסי העברה בלבד. המכונית בטיחותית מאוד, קיבלה ציון מושלם במבחני הריסוק, היא בעלת שבע כריות אוויר, מערכת ABS ובקרת יציבות.

צריכת דלק דומה לזו של הסונטה

גם הסיטרואן לא מתהדרת בצריכת דלק אטרקטיבית. בעוד שצריכת הדלק הבין עירונית דומה לזו של היונדאי - 14.9 ק"מ לליטר, צריכת הדלק בתוך העיר גבוהה מזו של היונדאי - רק 7.9 קילומטרים לליטר. למרות מאמציה של סיטרואן להפחית את הזיהום, היא קיבלה את הציון הלא מחמיא 14 - לפני אחרון. היא נמכרת עם תיבת הילוכים ידנית ומנוע בנזין בכ-180 אלף ש"ח.

בשורה התחתונה

שני רכבים אלו מציגים מנוע לא מדהים, אבל אלו מכוניות משפחתיות שלא דורשות יותר מדי. שתיהן גדולות ומרווחות, ומציעות נסיעה נוחה לכל המשפחה. אין ספק שמהבחינה הזו הן מספקות את הסחורה. הסיטרואן מעט יותר בטוחה, אבל גם היונדאי תגן עליכם היטב.

צריכת הדלק די מאכזבת ולא ממש חסכונית. יש יתרון קל ליונדאי, בעיקר בדרך עירונית. שתי המכוניות לא זולות יחסית לתמורה שלהן, עם יתרון קל ליונדאי. עם זאת, לא בטוח שהן שוות את המחיר או לפחות את מחירה של מכונית חדשה. אם אתם מוכנים להתפשר על מנוע חזק לטובת נוחות נסיעה, רוצים מכונית בטוחה למרות המחיר - שתי המכוניות הן מה שאתם מחפשים.

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב